منتديات هدهد
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
أهلا بكـ زائرنا الكريم
نتمنى لك زيارة طيبة
ونتمنى ان نراك مرة اخرى
لاتحرمنا من التسجيل والمشاركه معنا

منتديات هدهد

الرئيسيةالبوابةالتسجيلدخول

شاطر | 

انتصار29

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ashour20008
مشرف قسم
مشرف قسم

ذكر
المشـاركات : 1323
مـزاجى :
مـهنتى :
هـوايتـي :
الأوسمـة :
الساعة :

مُساهمةموضوع: انتصار29   السبت مارس 07, 2015 5:22 am

كانت حاله هاجر قد استقرت الا ان الحزن الدفين بات واضحا على وجهها ولم تستطع ان ترفع عيناها لتواجه حسين..بل خيم الصمت بينهما الا من كلمات مقتضبه تلقتها  من الفت وهى تعدلها فى نومتها على السرير بالمستشفى وتضع خلفها مخدة تستند اليها فى نصف جلسه..خير انشاء الله تخرجى بالسلامه يا هانم..ازمه وتعدى..انتى الصبح داخله المكتب زى الفل وقالت سوميه الطبيب بيقول انك اتعرضتى لازمه نفسيه شديده ومحتاجه الراحه وتغيرى جو
وعاد الصمت يخيم المكان  والعيون تهرب من اللقاء والمواجهه.وسمعت دقات على باب الحجرة تقطع جبال الصمت القائمه بين حسين وهاجر واسرعت سوميه تفتح الباب بينما سبقت الزائرة التى دخلت بخطوات سريعه لهاجر: سلمتك هاجر الف سلامه ايه اللى حصل شدى حيلك كله بيعدى ولازم نشوفلك حل
وانسحب حسين من المجلس تاركا اخته الزائرة مع هاجر: حشوف حساب المستشفى
واقتربت ساميه من هاجر تحتضنها فى حنو الام واسندت راسها على كتفها: يا حبيبه قلبى
وانسحبت دمعه رقراقه من عين  هاجر تتوسط وجنتيها : اسفه قلقتكم معاى مكنش قصدى اتعبكم
كانت كلماتها تخرج بصوت واهن تغليه حشرجه البكاء واغمضت عيناها تمنع انسياب الدموع على الخدود.
قلق ايه اللى بتكلمى عنه المهم سلامتك انتى غاليه قوى عندنا..متزعليش نفسك ولا تشغلى بالك حقرصلك ودنه..هو يلاقى ضفرك.
مينفعشى يا ساميه اللى كسر عمرة ما بيصلح..وكله بنفع  نكلم فيه ونغيرة ونيدله الا المشاعر مش بادينا..الشرخ بقا فى القلب..
واشارت ساميه لسوميه والفت بالخروج..وما ان انغلق الباب دونهما: حسبتك غلط لو كان حسين يعرف غيرك كنت قلت انه مش عايزك ولا بيحبك..هو شرحلى تفكيرة وتقدرى تعزريه..هو لحد دلوقتى مقدرشى يفهم ان الحب الحقيقى بيكسر حواجز الخوف والجبن وبيحطم السدود والحواجز مهما علت..دا كان رافض انى وفياض نرتبط..عايز كل حاجه محسويه بالحساب بتاعه..جوازة كل العوامل فيها تساعد على النجاح..
وبصوت واهن : سدود ايه وجواجز .عايز ضمانه لحبه ..اكتبله شيك يحفظ حقه يتقولى ايه يا ساميه
لا مش كده .. خايف ان شاكر بيه يرفضه
تصدقينى لو قلتلك ان بابا هو اللى شجعنى اكلمه وقالى بالحرف الواحد:يا بنتى حسين فى ظروفه صعب يفتح قلبه حيفضل كانم مشاعره مهما حبك انتى برج عاتى عليه الحقى سنين عمرك ومضيعيش الفرصه...المال متخلهوش حاجز بينكم المهم يكون انسان يقدر بصونك وبخاف عليكى وتلاقى نفسك معاه..وانا شايف من عيونك وكلامك المستمر عنه انك عيزاه
بتقولى ايه يا هاجر؟ بابا عارف كل حاجه مقدرشى اتخذ قرار من غير ما ارجعله
حسين دا اهبل
متقليش كدا يا ساميه وانسايت دموعها
وسحبت ساميه مندبلا من فوق الكومدينو يجوار سرير هاجرتمسح دموع هاجر وتربت عليها
مكنتش اعرف انك بتحبى حسين للدرجادى
خلاص مش بحبه..ربنا يسهله..انا قفلت قلبى بالضبه والمفتاح
بكرة الشمس تشرق تانى ومع نورها حيجى الفجر وربنا بيغير الاحوال وبينا كلام تانى
حسيبك تستريحى وانا على اتصال معاكى
واشارت ساميه لسميه والفت:خلى بالكم من هاجر ادخلولها ولو احتاجت اى حاجه اتصلوا على طول
حاولوا تشغلوا اى برامج كوميديه تخرجوها من صمتها وتنسى حالتها
هو فى ايه يا استاذة
وسالت الاخرى دى مكنش باين عليها مرض
كل واحده تخليها فى حالها..رفهوا عنها وبلاش الاسئله دى تانى عشان متتعبشى..فهمين  قالتها بلغه الامر
وفى طريق العودة جلس حسين بالمقعد الخلفى للسيارة الى جوار اخته ساهما حيرانا..غابت من مقلتيه الامل والطموح اللذان لمعا  بعينيه منذ وطئت قدمه ارض دبى
بينما انشغلت سامبه بترديد بعض الادعيه لان بفرج الله الهم ويكشف الكرب وبشفى المريضه وزكرتها يالاسم
وحينما نزلا الاثنان من السيارة صعدا  للشقه فابتدرهما الاب:خير ياولاد  حصل ايه
وترك حسين الجواب لاخته واسرع الى حجرته يضم اليه اولاده وفى عيونه الم الاب وقلب المحب

يتبع

عدل سابقا من قبل ashour20008 في الأحد مارس 29, 2015 11:33 am عدل 1 مرات
حنا
هدهد سوبر
هدهد سوبر

انثى
المشـاركات : 278
مـزاجى :
بـلدى :
مـهنتى :
هـوايتـي :
الساعة :

مُساهمةموضوع: رد: انتصار29   الخميس مارس 12, 2015 8:18 pm

ربنا  يكرمهم بقى ونفرح بيهم  
الدنيا صغيره
 التمس لى العذر فى عدم المتابعهالاسبوع الفائت  
شكرا لكتابتك  فالقراءه هى الشى الوحيد الذى ياخذى بعيدا عن الحياه
ashour20008
مشرف قسم
مشرف قسم

ذكر
المشـاركات : 1323
مـزاجى :
مـهنتى :
هـوايتـي :
الأوسمـة :
الساعة :

مُساهمةموضوع: رد: انتصار29   الخميس مارس 12, 2015 10:52 pm

يارب قصتى تعجيك بحاول بكل الطرق اضغط الافكار وجايز اعمل جزء تانى ليها

حنا
هدهد سوبر
هدهد سوبر

انثى
المشـاركات : 278
مـزاجى :
بـلدى :
مـهنتى :
هـوايتـي :
الساعة :

مُساهمةموضوع: رد: انتصار29   الخميس مارس 12, 2015 11:26 pm

انا اسفه انا بحب اعرف النهايات  يمكن النهايه بتجذبنى اكتر من البدايه  وتخلينى اقرا القصه يمكن عشرين مره  
انا عشت احداثها وعايزه اعرف نهايه كل واحد والعقاب والجزاء بتاعه  انتصار تموت محروقه وخميس بنشل ويمكن ربنا يفرحنا بهاجر وحسين                ودولت تتحبس تهريب مخدارات 
رجب يملك اسطول صيد]انا حره فى النهايه بتاعتى ]
بس يالله مفيش زعل  ممكن تكتب نهايه ليها   
 لوسمحت كمل القصه وبلاش جزء تانى ممكن تنسى القصه وتكتب قصه جديد وتسيب دى من غير نهايه

انتصار29
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1